Олан кая

Posted by on март 18, 2020

Планиран за посещение :-)

Разстояние от София: 215 км

Време за пътуване: 3 ч 20 мин + 1 час 30 мин пеша

GPS координати: 41.795932, 25.148405

Паркинг GPS: 41.812678, 25.136514

Информация: За да стигнете до там, тръгвате от с. Паничково, минавате през цялото село и след края му поемате по черен път. Непосредствено след Паничково пътят се разделя на две – надолу и надясно и нагоре и наляво. Вие поемате по лявото отклонение нагоре – това е пътят за Горна Мурга. Пътят е дълъг няколко километра и е добре да се измине с високопроходим автомобил. Вървите по черния път и стигате до зидан каменен кладенец, където пътят отново се разделя на две – надолу и надясно за Горна Мурга и нагоре и наляво – за една от махалите на с. Женда. Тук имате две възможности:

Едната е да стигнете до Горна Мурга. Пътят ще Ви отведе до къща и стопански постройки с огромна скала край тях. Пътеката за Олан кая се вие край голямата скала и слиза надолу по хълма. Според живеещи в Горна Мурга, тя ще Ви изведе близо до Олан кая (до реката) за по-малко от час.

Втората Ви възможност е да поемете по пътя нагоре и наляво. Ще подминете стари каменни къщи с кошери и ще стигнете до изсъхнало дърво със закачена на него стара табела, където пътят се разделя. Вие поемате надясно и се спускате надолу и все надясно като ще стигнете до дерето. Пътят продължава и на няколко места пресича различни дерета, минава край ловно чакало и върви край реката. В участък на реката с бетонов бент на две нива трябва да я пресечете и да се изкачите по отсрещния склон. Има слабо изразена и стръмна пътека, която ще Ви изведе при Олан кая, а вероятно ще забележите самата скала още долу при реката.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)